søndag, september 03, 2006

"Vi padler kano, den strakaste veg"

Intelligente meg har klart å miste adapteren i bakken slik at den ene "tappen" som skal inn i stikkontakten knakk. Kameraet mitt har med andre ord ikke batteri for tiden. Men jeg får vel fikset det på en eller annen måte snart. Det er mange andre som er flinke til å ta bilder da, så jeg legger ut noen av dem etterhvert.

På fredag kom jeg hjem fra en fire dagers kanotur. De to første dagene padlet vi i et vann og lærte oss ulike padletak. Jeg har nå "full" kontroll på både j-tak, sveipetak, høy-telemark og krysstak. Den tredje og fjerde dagen padlet vi nedover Altaelva, fra kraftverket og ned til Øytun. Det var vel rundt tre mil. Fem kilometer den første dagen og to og en halv mil den andre. Jeg padlet med Therese, meg foran og hun bak. Vi var et bra team vi. Med en porsjon skills og en stor porsjon flaks kom vi oss fram uten å kvælve en eneste gang. Stolt. Det var nære på et par ganger da. Er kanskje ikke det lureste å snu kanoen trehundrede og seksti grader midt i et stryk. Vi så laksen som hoppet opp rett ved kanoen, Kongeørnen som fløy over oss og en fugl (husker ikke fuglenavnet) som pilte bortover vannkanten. Magisk.

Det blir lagt ut referater fra alle turene på hjemmesiden til Øytun, adressen dit er: http://www.oytun.fhs.no. Referatene finner du i menyen helt til høyre.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei kristinmin:)
har du blitt nå friskar?
Sitt å lunche æ å stine no,så blir det oppfulgt historie snart.
Snart helg:D
Håpe du har det bra!
<3<3 fra maridin

12:11  
Blogger Frk.Berge said...

heihei marimin! Nå har legen erklært meg frisk, så jeg satser på at den erklæringen varer en god stund nå =) jeg kom hjem fra vandretur i dag, hadde det finfint vettu! Håper alt står bra til med dere to og. Ha en superhelg! Er vel ute dere to nå tenker jeg ;) pussnuss <3

19:53  

Legg inn en kommentar

<< Home