fredag, desember 29, 2006

"Home sweet home"

Da er jeg tilbake til kjente trakter igjen. Jeg reiste hjem på lørdagen (16 des,), og dro jeg rett på juletur. En gang tradisjon, alltid tradisjon. Endelig en tur med Irene igjen :D Jeg åpnet kjeften og folk lo, snakket visst litt pent... Men har fått tilbake dialekten min nå. Godt det. Det er rart å være hjemme igjen. Merker at jeg blir fort rastløs, må ha noe å gjøre hele tiden. Rart å ikke ha et internat å springe til hvis jeg kjeder meg. Men jeg har jo miriam rett borti veien ;D

På tirsdag var jeg på vinkveld på 3B med Mari min og Laufey. Annalyn og Gunhild dukket opp etterhvert og. Koslig =) Onsdagen var viet til praktiske gjøremål; frisøren skamklipte meg, tannlegen sa at det var ufortjent at jeg hadde null hull og øyelegen sa at jeg måtte ta bedre vare på øynene mine. De var såre. hmmm... må begyne å passe bedre på skjønner jeg. Jeg og mamma var på vår tradisjonelle juleshopping og spiste på sushi bar etterpå. Grævla godt ;)

På bittelille julaften fikk jeg servert chicken tandoori hos Toril, og på lille julaften fikk feber. Ikke på grunn av kyllingen da ;p Men var i fin form på den store dagen, så det eneste jeg gikk glipp av var julevasken. like greeeit. Julaften ble feiret hos Bakken Simonsens residens, vi var alt i alt elleve stykker. Første juledag var det brønsj med slekta her hjemme. Og da rastløsen tok overhånd sprang jeg over gata til miriam og ble like gjerne værende der.

Andre juledag skulle mari og jeg nok en gang gjøre byen utrygg. Sammen med Toril og Merethe dro vi på vors til Jense. Najs leilighet sier jeg bare. Vorset var knallgøy! Deretter bar det til samfundet, som ikke var like gøy. *hostkremt fjortisser* Kos å treffe igjen Fredrik og Morten da =) Ellers har dagene gått med til sosiale gætherings av ulike slag og kafésladder. Må innrømme at jeg gleder meg til å komme tilbake til Øytun nå. Savner folket og snøen...