mandag, desember 18, 2006

De siste dagers stormskritt

Etter Russlandsturen skjedde den ene happeningen etter den andre. Først ute var Hundekjøring med en steike bra elevkveld. Arktis fikk sin første og andre skitur. Det ble en del knall og fall kan man trygt si. "Gå deg glad", eller skal vi si "gå deg gal" konkurransen ble avgjort. Om å gjøre å gå lengst, for hver 2,5 kilometer fikk man ett kryss. Internatene kjempet hardt mot hverandre. Til siste dødstime var det Pæska og Komsa som var hakk i hæl. Men til tross for at Magerøy på søndagen først jogget sju mil for deretter å gå 2,4 mil med huset, så var det Komsa som stakk av med seieren. Gratulerer.

Ingen jul uten juleball, slik er det på øytun og. Pikene pyntet seg vakre, guttene prøvde å gjøre seg barskest mulig. De guttene som ikke hadde tatt mot til seg og spurt prinsessa si om hun ville være hans for kvelden, trakk hvem han skulle være så heldig å få oppvarte. Guttene fikk trekke på torsdag, mens vi måtte vente helt til lørdagskvelden, da guttene kom og hentet oss på internatet, før vi fikk se hvem som var "vår" for kvelden. Gikk med Håkon jeg, trivelig =)

Anders og Sina

Arnstein og Turid

Chris aka Texas og Ingrid hundekjøring

Hilde og Rocco

Kongen og dronninga <3

De tøffe jakt og fiske gutta

Arktis sin juleavsluting fant sted på hytta til Inger og Lars i Russeluft. Vi gikk på ski fra Sarves til hytta, en fin mørketidstur. På hytta vartet vi opp med de lekreste retter: reinsgryte, rype, røy, krøkebærsaft, tyttebærfromasj, is, hjemmelaget tyttebærsyltetøy, gulerotkake og blåbærpai. namnam. De som ville tok badstu og snø- og isbading. Forfriskende.


Så var det duket for juleavslutning med skolen. Da vartet kjøkkenet opp med alt øyet kunne ønske seg av julemat og snadder. Juletregang hører også med så klart. Det var vemodig å si ha det til alle jeg har blitt så vant til å ha rundt meg hele tiden. Det blir rart å komme hjem og ikke ha et internat å springe til, ikke ha folk i umiddelbar nærhet hvis jeg kjeder meg og ikke fyre bål. Men jeg vender jo hjem til sola. Det skal bli godt =) Og fantastisk bra å treffe igjen trønderne mine igjen ;D